Avui en dia, els nens petits tenen molt d'interès, i
utilitzen les noves tecnologies amb molta facilitat, és per això que una part
de l'industria d’aquestes noves tecnologies s’ha
especialitzat a crear software per a nens.
A Estats Units el 67% del software publicats
tenien com a destinatari els nens petits (Haugland 1998), però només un
25% dels programes estaven desenvolupats adequadament per infants, segons un
estudi de Haugland y Shade (1994).
Amb els abans tecnològics que hi ha hagut és important
introduir aquestes millores en el món de l’educació, ja que així els educadors
i educadores podran ajudar a ensenyar als estudiants de manera més eficient. És
per açò, que hi ha que tenir en compte les possibilitats i limitacions que ens
ofereix els software, sobretot si se utilitza en el món de la educació.
Possibilitats
- Creació de nous mètodes d’ensenyar i aprendre.
- La facilitat per accedir a algun d’ells. A més de tenir molts d’ells gratuïts.
- Afavoreix la construcció del coneixement i la reflexió.
- Inclou elements per motivar i captar l’atenció del alumnes, i així desenvolupar el seu propi interès.
- Ajuden a els estudiants a treballar en diferents nivells i continguts depenen del grau de desenvolupament.
- Noves possibilitats de avaluació. Més rapides, autoavaluació,..
- Informació multimèdia - multisensorial.
Limitacions
- Molts d’aquests software tenen un darrera fons lucratiu i no tant educatiu, es a dir, vendre més, i per això anteposen els interessos dels nens i no tant els educatius.
- Alguns dels elements per captar l’atenció dels infants poder funcionar com a distractors.
- No tots els software tenen un control o supervisió de qualitat dels continguts, així com la utilització wiki la qual pot ser modificada per qualsevol persona, fent per tant que l’infant no aprengui o creant coneixements erronis.
No hay comentarios:
Publicar un comentario