Competència digital
El fet que ara em trob on me trob
en la meva competència digital és perquè sóc de la generació que ha anat
creixent amb l’evolució important que s’ha fet en aquest sector, és a dir, als
meus pares els va venir quasi de cop tot nou, mentre que nosaltres a poc a poc
s’ha anat introduint en les famílies les noves tecnologies. Hem evolucionat
mentre evolucionava la tecnologia, teníem una base alhora d'utilitzar tots
aquests avanços, cosa que els nostres pares no.
A més vaig tenir la sort que el
meu pare, quan jo tenia uns sis o sets anys va dur el primer ordinador que hi
va haver a casa, el qual tenia 1GB només. Fins aquell moment havia vist algun
ordinador però no ens deixaven utilitzar-lo.
Adell destaca 5 competència en el
vídeo.
1.- Competència informacional (Conjunt
de coneixement, habilitats i destresa necessaris per treballar amb informació. Saber
cercar, analitzar, criticar, avaluar-la i crear nova informació i compartir-la)
2.- Competència tecnològica o informàtica.
(maneig de les eines que la tecnologia ens ofereix. Ordinadors, càmeres, ebooks,
mòbils,...) utilitzar de manera racional, analitzant si ens fa falta o no
aquestes eines.
. 3.-
Alfabetitzacions múltiples. Ser objecte de formació, llenguatge sonor,
llenguatge d’imatges,..... apartar de ser formats formar també.
4.-
Competència cognitiva genèrica. Convertir informació en coneixement, o
resoldre problemes.
5.- Ciutadania
Digital. Preparació per viure en un món en que la realitat i el virtual es
confonen.
Des de el
meu punt de vista, crec que he assolit les cinc competències que diu n’Adell, la
darrera competència crec que és la més complicada amb els infants d’avui en dia.
Per el fet de haver pogut estar en els dos moments, es a dir, quan encara no
havia aquest món virtual, crec que tenc la capacitat de poder separar el món
virtual del món real. Avui en dia els infants els hi costa molt amb totes les
novetats que hi ha (facebook, twiter,...), a més molts d’ells utilitzen
aquestes eines i tecnologies per evadir-se del món real.
Com a
futura mestra crec que hem trobo en la quarta fase segons el projecte d’investigació
ACOT, es a dir, Utilitzo la tecnologia
com a suport de ensenyament a les aules, a més he integrat les noves
tecnologies en les practiques tradicionals, centrades en les produccions dels
alumnes; treball cooperatiu, projectes de aprenentatge.
Me falta la utilització de les tecnologies de forma
innovadora , es a dir, utilitzar les noves tecnologies que siguin útils i d’una
manera que ningú abans ho havia fet.
FASES DE INTEGRACIÓN. Basado en el proyecto
de investigación ACOT
1ª Fase ACCESO:
Aprender el uso básico de la tecnología. En este primer año, que puede durar
algo más, el profesor se familiariza con todo el "aparataje".
2ª Fase ADOPCIÓN:
Utilizan la tecnología como soporte de las formas tradicionales de
enseñar. Uso de la tecnología
"SI" o Innovación "ninguna".
3ª
Fase ADAPTACIÓN:
Integran la nueva tecnología en prácticas tradicionales. Se centran a menudo en
la productividad de los estudiantes:
Edición de textos o Hojas de cálculo o Gráficos o Presentaciones, etc.
4ª Fase APROPIACIÓN: Se
centran en el trabajo cooperativo, interdisciplinar, basado en proyectos de
aprendizaje. Utilizan la tecnología cuando es necesaria y añade valor y se usa
como una herramienta entre otras.
5ª Fase INVENCIÓN: Descubren
nuevos usos para la tecnología o combinan diversas tecnologías de forma
innovadora. Los profesores utilizan la tecnología de manera que nadie lo ha
realizado antes. Innovan y crean cosas nuevas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario